Pääministerin (2019-2023) Sanna Marinin joutuminen vainon kohteeksi on otsikoissa tänään, teosta epäillyn esitutkinnan valmistuttua. Marinin vaatiman laajennetun lähestymiskiellon Helsingin käräjäoikeus on jo vahvistanut (17.01.). Joulukuinen ahdistelu ei ole sittenkään ensimmäinen lajissaan Marinin kohdalla. Tarkastelemme.

(Kuvaan on käytetty mm. Indochine:n aineistoa, ja erään ’influencerin’ levittämää disinfoa.)

Viime joulukuussa ’36-vuotias mies’ aiheutti uhkaavan tilanteen yrittämällä tunkeutua Suomen entisen pääministerin Sanna Marinin asuntoon Helsingin Töölössä. Tapahtuma ja sen taustat on uutisoitu laajalti, joten niihin emme syvenny. -Paljon muutakin mielenkiintoista löytyy:

Huolestuttavaa kiinnostusta Marinia kohtaan

Hämeenlinnassa entisen naisystävänsä brutaalisti murhannut palestiinalais-taustainen Hasan Alqina on täyttänyt facebook-seinänsä pääministeri Sanna Marinin kuvilla. Koska henkilö ei ole vastaamassa kysymyksiin, emme saa tietää mikä oli kuvituksen motiivi.

Hasanin aikeet Marinia kohtaan jäivät facebook-seuraamisen tasolle, -ei tullut oven taakse kyyläämään. Eräs outo kaksikko sen sijaan kyyläsi Sannulia jopa ruokakaupassa:

’Panu on the Wall’

Huuhtanen Panu 17.01. 2025: @MarinSanna täysi hysteerikko. Kun Marin oli pääministeri, niin hän määräsi @SuomenPoliisi’n turvamiehensä nostamaan mut seinälle, jos satuimme yhtä aikaa yhteiseen lähikauppaamme Töölössä. Ei Sannulia kukaan ole vainonnut, Sanna vaan kokee asiaa.

Näin siis lähikaupan, jossa lauttasaarelainen Huuhtanen ja hänen vantaalainen naisystävänsä tuskin koskaan olivat vierailleet. palkkaaman vartijan toiminnasta tehdään somessa elämää suurempaa.

-Sanna Mariniin siis kohdistui poikkeuksellista pahaa tahtoa

Jos edellä kerrotut tapaukset jäivät yksittäisiksi välikohtauksiksi, suomalaisessa mediassa -ja somessa- poikkeuksellinen häväistyskampanja -mediamurha- heinäkuussa 2022, josta ei puutu outoja piirteitä, on jäänyt julkisessa keskustelussa avaamatta. -Sitten tehdäänkin se heti:

Silloinen Suomen pääministeri Sanna Marin joutui –median painostaessa- käymään jopa huumetestissä, kun (mediassa & somessa) väitettiin, että hän on tietyssä tilanteessa nauttinut kokaiinia. Todisteluksi esitettiin seuraavaa:

  1. Joltakin videoleikkeeltä, jonka oli epäiltävissä päätyneen medialle laittomalla tavalla (muu tapa ei ollut mahdollinen), näkyi (väitteen mukaan) ns. ’viiva’, -so. kokaiinia pöydällä.
  2. Samalta ehkä yksityisyyttä loukaten levitetyllä videolla saattoi olla kuultavissa sana ”jauhojengi”.

Aloitetaan ”viivasta”: Yksinkertaisen kuvan tummuus-säädön avulla ”viiva”-kuvassa näkyy kännykkä k. mobiilipuhelin. -Ketä kiinnostaa, voi tunnistaa laitteen merkin ja mallin. Kas tässä:

Nyt joku kysyy, onko tämä varmasti se paljonpuhuttu jauhokuva. Kysytäänkö Heikiltä? Hei tämä on huigee: ”Kyllä minä viivan tunnistan, -Olen niin monta kertaa imenyt kokkelia!”, kirjoitti ”Jiri”, -vai olik se Juri? -Joku iivana kummiskin.. (Linkit avautuvat uusiin välilehtiin.)

Miten meni, Heikki, niinkuin omasta mielestä? -Jirille en sano muuta, kun että älä kasvata ”kukkaa” kotona!

Onko kellään vielä kysyttävää viiva-”todisteesta”? Jos ei, niin mennään kohtaan 2: Kukaan omalla nimellään esiintynyt ääninauhojen analysoija ei ole vahvistanut, mitä (samasta videoleikkeestä omitulla) nauhalla kuuluu.

Minun vuoroni kysyä: Oliko ’jauho’-hypetykselle journalistisesti katsoen riittävät faktaperusteet? Vaadittehan toimittelijat sentään pääministeriä huumetestiin. (Teidänhän olisi pitänyt olla siellä käräjäoikeudessa, -tämän hiippailijan porukan jatkona?)

Niin hybridiä, niin hybridiä

Jauho-ceissi” kokonaisuudessaan vaikuttaa juuri sellaiselta hybridioperaatiolta, josta NATO:n alainen tutkimuslaitos Stratcom jo paria vuotta aiemmin varoitti. -Ettekö ole lukeneet omia julkaisujanne? Venäjällä (-Oli vielä Neuvostoliitto silloin kun kouluja kävitte!) on ihan oma sana tälle, mitä heidän proxynsä -ja te kauniin joukon jatkona- teitte Sanna Marinille heinäkuussa 2022:

Kompromaatti (sana venäjäksi kuvassa) on vihamielinen toimenpide jonkin henkilön, useimmin poliittisen vaikuttajan, vahingoittamiseksi. Kompromaatille on venäjänkielessä oma sanakin. -Muualla keinoa on käytetty vähemmän, -tähän asti. Tempun tarkoitus on aiheuttaa imagohaitta, joka estää tai haittaa henkilön toimintaa.

Kompromaatti tehdään kaksivaiheisesti:

Ensin etsitään, kaivellaan tunkioita nenä p:ssa, kunnes löydetään jotain vahingollista. -Jos ei löydetä, niin tehdään:

  • Henkilön läheisyyteen ohjataan esm. hämäriä tyyppejä, joiden seura jo sinänsä kompromenttoi.
    Vielä parempaa jos joku heistä on juonessa mukana, ja yllyttää kohdehenkilöä toimimaan harkitsemattomasti.
  • Joukossa on aina joku, joka vuotaa ”todisteet” julkisuuteen.
  • Kun ”argumentit” ovat kasassa, niitä märehditään mediassa olevien yhteistyökumppaneiden avulla.
    Näin se käy.

Tuon ylläolevan olisitte varmaan saaneet tietoonne kysymällä vaikka Stratcomilta. -Mutta palataan tänä ceissiin ’Kesäranta’ -vai oliko se ’Kesärata’? -Vilkaistaankin rock’n siipijengien maailmaan:

Tähtien bailut ovat tyrkkyjen taivas!”

– Väliotsikon lause on suoraan rock’n ja ’tapahtuma-alan’ ympärillä pyörivien tyrkkyjen tajunnasta. -Mutta kun näitä pintajuttuja ympäröikin moninkertainen gatekeeper:ien ja sisäänheittäjien ketju, -ei sinne ihan kuka tahansa pääse. Pitää tuntee joku, päästä piireihin ’frendi-pohjalla’. tai livahtaa sisään jonkun siivellä, etc. –juu nou!

Minkähänlaiset portinvartijat valikoivat Suomen PMi:n illanviettoseuran, -ja millä kriteereillä?

(Jatkuu linkin jälkeen.)

”Tanssii B-luokan tähtien kanssa..” -Kuka ne sinne käski?

Suomessa ei voi hengittää”

Mutta palataankin historiaan, 1970-luvulle: Eräs senhetkinen huimaa uraa kotimaassa tehnyt laulaja poistui silloin Ruotsiin, -tehden sieltä käsin huimaa kansainvälistä uraa- sanoen mennessään: ”Suomessa ei voi hengittää.” -Rohkenen kaivaa esiin nämä 50-vuoden takaiset sanat -jotka toki kuulin silloin reaaliajassa- koska tämä upea nainen toisti ne eilen, Yle:n ’Yle-ykkösessä’, jos oikein muistan, haastateltuna.

Miksi aikansa loistavin ’edistyksellisen laululiikkeen’ tähti jättää Suomen, -ja noin tuomitsevin sanoin. -Syy oli se, että hän oli oikeassa: Suomessa kaikki on poliittista, ja kaikki tekeminen jollekin ’läänitettyä’. 70-luvun kulttuurielämässä -myös ’tapahtuma-alalla’ ja varsinkin siellä- vallitsi (vallitsee?) tarkka seulonta, kuka saa tehdä ja mitä.

Tähti, johon viittaan, oli ilmeisesti liian hyvä, liian ammattitaitoinen, ja omasi liian tiukan työmoraalin. Hän teki liian hyvää työtä. -Kun ’kerho’ olikin suunnitellut aivan muita henkilöitä nousemaan kulttuurin kiintotähdiksi.

Mitä siitä seurasi, joillakin se tuntui jopa hengenahdistuksena. -Niin miksi?

Liian loistava, valovoimainen, karismaattinen henkilö oli uhka ’loppuvokaalin-venyttäjille’, jotka olivat poliittisesti sopivia, eivät savolaisia, jäsenkirja taskussa, -ja siis kerhon valitsemia. -Nyt lukija huomaa, että vaihdoin puheenaihetta 70-luvulta 2000-luvulle, ja puhe on Sanna Marinista.

Kiitän ajankäytöstänne, Auf Wiedersehen!

Kansallisrunoilija Eino Leinolla on tähän sopivaa:

Miks meillä kaikki kaunis tahtoo kuollaJa suuri surkastua alhaiseenMiks meillä niin on monta mielipuoltaMiks vähän käyttäjiä kanteleen?

Kuunneltavaa:

Indochine, marraskuu 2024, LIVE Sanna sur la Croix (videointi: Indochine, avautuu uuteen välilehteen..) Lyrics: https://www.boiteachansons.net/partitions/indochine/sanna-sur-la-croix#google_vignette

Luettavaa:

Mulla on vielä yx hyvä: Zanna rohkailemassa Zeleä tukalassa tilanteessa. (Video avautuu uuteen välilehteen.)

Uriah Heep, 1971/77: ”Lady in Black”

She came to me one morning
One lonely Sunday morning
Her long hair flowing
In the mid-winter wind
I know not how she found me
For in darkness I was walking
And destruction lay around me
From a fight I could not win

But she would not think of battle
That reduces men to animals
So easy to begin and yet
Impossible to end
For she the mother of all men
Had counselled me so wisely then
I feared to walk alone again
And asked if she would stay

Chorus: Ah-ah-ah-ah-ah-ah…..

”Oh lady lend your hand,” I cried
”Oh let me rest here at your side”
”Have faith and trust in me,” she said
And filled my heart with life
”There is no strength in numbers
Have no such misconception
But when you need me be assured
I won’t be far away”
Chorus: Ah-ah-ah-ah-ah-ah…..

’Miljoonien seuraamalla’ ex-PMi:llä Sanna Marinilla nyt yksi seuraaja vähemmän

Sanna Marin keskiviikkona Ukrainassa Tony Blair -instituutin lähettämänä

”Saa naulat vuorollaan läpi ranteen, läpi nilkan”, -Sanna sur la croix

”Pre attack indicators”, ja poliittinen väkivalta

Musiikkia viime vuosituhannelta: Where do you go to, my lovely?

Sanna Marin kuullemma sanoi rumasti ministereille

Aihetta sivuten, muissa julkaisuissa:

1970-luvun biisin profetia osuu hämmästyttävästi kevään 2023 tapahtumiin

Sanna Marin terroristien tähtäimessä elokuussa 2022

Hämeenlinnan murha-epäilty osoitti suurta kiinnostusta Sanna Marinia kohtaan

’Kompromaatti’ valtion horjuttamisen välineenä: Tapaus Sanna Marin

”Tanssii B-luokan tähtien kanssa..” -Kuka ne sinne käski?

Lopuksi:

”Thus having spoke she turned away
And though I found no words to say
I stood and watched until I saw her
Black coat disappear
My labour is no easier
But now I know I’m not alone
I’ll find new heart each time I
Think upon that windy day
And if one day she comes to you
Drink deeply from her words so wise
Take courage from her as your prize
And say hello for me!”

7 thoughts on “Vaino ja vaikeneminen: ’Sanna sur la croix’”
  1. Fb:stä siirrän:

    ”’Indochinen’ Sanna-esitys on hämmästyttävän tiivis, ja huolella tehty. Harvoin näkee. LIVE-taltioinnin keikkapaikka lienee hyvin kallis? Mega-screemit seinillä, -joita Indochinen lavashow käyttää taitavasti, ja aihe ja visiointi pelaavat yhteen. ”Lavasteet” on tässä yhteydessä vähän väärä sana. -Rinnastus esm. viime vuosisadan mega-junttihevi -bändeihin, joiden rekvisiittaa toi Suomessakin 10 rekkaa ja 100 roudaria, jättää vaikutelman kahdesta eri maailmasta. ’Sanna sur la croix:aan’ pelkistetty ”lavashow”, jossa mikään ei liiku, paitsi kuva screemeissä, on tyylikkäintä koskaan näkemääni.”

    Visuaaliset tehosteet, biisin idea -ja Marinin persoona- todella pelaavat yhteen!

    ”Esim. Madonnan stadin-keikan lavasteet -järkyttävää krääsää! (myötähäpeä)- ovat jotain megalomaanista stuffia, -ilman minkäänlaista tehoa. Indochine tekee asian minimaalisesti, -ja saavuttaa tuloksen. -Mitä Madonnaan muuten tulee, hänellähän oli tämä ”Non piangere piu Argentina”. Miten tämä liittyy puheenaiheeseemme, en tosiaankaan tiedä. (Tuli vaan mieleen.)”

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *