Molemmin puolin Atlanttia on kaikessa hiljaisuudessa vaihdettu talousjärjestelmää voittokapitalismista vastuulliseen kapitalismiin, jonka lain säädäntä ja ohjaus perustuu eko-/wokehenkiseen vastuulliseen ajatteluun. Johtuen valtiokapitalismiajatuksen historiasta siitä käytetään enenevästi USA:ssa nimitystä korporaatiofasismi. Valtiososialismia, joka on lähellä kapitalismia ajoi Suomeen 1920- ja 1930-luvuilla Tampereen yliopiston isä Yrjö Ruutu siitä huolimatta, että Euroopan fasistit olivat idean takana. Erona 1920- ja 1930-lukujen valtiososialismin ja vastuullisen kapitalismin välillä on se, että ensin mainitussa pyritään vähentämään valtion avulla luokkaristiriitoja ja jälkimmäisessä valtion, suuryritysten ja vihreiden kansalaisjärjestöjen yhteistyöllä pyritään estämään valkoisen heteromiehen harjoittamaa vähemmistöjen sortoa ja hänen aiheuttamaa luonnon tuhoa

Kukin meistä voi tarkistaa EU:n siirtymisen uuteen talousjärjestelmään avaamalla minkä tahansa viestimen. Suuryritysten kuten pankkien (esim Nordea ja Op-ryhmä) vastuullisuusviestintä eko-/wokehengessä täyttää sakeasti eetterin. Iloisia LBGTQ+ pariskuntia ja iloisia eri ihonvärisiä ihmisiä sekä luonnon palvontaan ja ”suojeluun” liittyviä viestejä vilisee silmiemme eteen vyörynä.

EU toteuttaa meidät köyhdyttävää YK:n Agenda 2030:tä eli WEF:n Suurta Resettiä
Kirjoitin vuosi sitten pyynnöstä Real Clear Energy nimiselle yhdysvaltalaiselle alustalle tarinan siitä, kuinka Sitran ja komissaari Jyrki Kataisen maailmalle syöttämä tarina Suomen kiertotalousihmeestä oli vihreää normivalhetta. Juttu oli otsikoitu ”Kiertotalous – Paluu neuvostotyylisiin viisivuotissuunnitelmiin”. Otsikkoni oli perua siitä, että Jyrki Kataisen komissaarina esittelemä kiertotalouspaketti velvoittaa Euroopan Unionin jäsenmaita tuottamaan miljoonia tonneja kierrätysmuovia, vaikka sillä ei ole markkinoita. Aikoinaan Neuvostoliitossa asetettiin samanlaisia tavoitteita tuottaa esimerkiksi tonnimääräisesti ikkunalasia. Laiskat johtajat päättivät tuottaa hyödyttömiä paksuja ikkunalaseja saavuttaakseen viisivuotissuunnitelman tavoitteet.

EU:ssa on säädetty kelvottomien ja tyhmien päättäjien toimesta ja Maailman Talousfoorumin ja YK:n Agenda 2030 hengessä tsunami säädöksiä, jotka mm. ohjaavat eläkerahamme vihreisiin kankkulan kaivoihin ja säädöksiä, joilla hallituksia ja yrityksiä velvoitetaan jos johonkin typerään vihreän siirtymän ja 0-hiilitavoitteiden hengessä.

USA:ssa sama meno samoin seurauksin

USA:ssa on sama meno. Wall Streetillä on kielletty investoimasta fossiilienergiaan vastuullisuuden nimissä. Rahaa ohjataan lainsäädännöllä tuulivoimaan, aurinkoenergiaan, sähköautoihin ja kaikki diversin inklusiivisuuden nimissä. Esimerkiksi USA:n postilaitoksen uusien jakeluautojen on oltava sähköautoja.

Jo nyt tärkeimmän lakipaketin eli Inflation Reduction Act’n ja muiden sähköautojen tuotantoa ohjaavien tukipakettien säätämisen myötä pää on tullut vetävän käteen. Vaikka tuki per tuotettu auto on USA:ssa jopa 40 000 dollaria, autonvalmistajat menettävät per auto suurin piirtein saman verran rahaa ja autot eivät mene enää kunnolla kaupaksi siellä. Ne eivät enää mene kunnolla kaupaksi koko maailmassa ehkä Kiinaa lukuun ottamatta. Tilannetta pahentaa vielä se, että USA:n autonvalmistajat joutuivat korottamaan autotehtaiden työläisten palkkoja tilanteessa, jossa halvat kiinalaiset sähköautot uhkaavat USA:n mutta myös Euroopan autotehtaita.

Kaikenlaiset valtavat ongelmat varjostavat vihreitä unelmia sähköistää henkilöliikenteen ja raskaan liikenteen eli logistiikan.

Eräs floridalainen poliitikko Foxnews’n haastattelussa ihmetteli syksyn alussa, miten ihmiset saadaan evakuoitua hirmumyrskyn alta tilanteessa, jossa ei voida ladata sähköautoja sähkökatkosten vuoksi. Sähköautojen latausinfraa puuttuu ja Kaliforniassa on sekin nähty, että latauspisteet toimivat dieselaggregaateilla.

Raskaan liikenteen eli logistiikan sähköistäminen on täysin utooppista ja vaarallista USA:ssa seitsemästä eri syystä: 1) Infran puutteet ja vajavaisuus, 2) vähäiset kertalatauksella saavutettavat kilometrit, 3) painavat akut, 4) huono toimintakyky kylmässä, 5) pitkät latausajat, 6) hankaluudet saada varaosia ja 7) USA:n logistiikka on lähes kokonaan kumipyörien varassa.

Iso Britanniassa vakuutusyhtiöt suunnittelevat lopettavansa antamasta vakuutuksia sähköautoilla akkuihin liittyvien suurten ongelmien vuoksi.

Mitään vihreää siirtymää ei todellisuudessa ole

Heritage Foundationin pääekonomisti Stephen Moore päätti hiljattain artikkelinsa ”Vihreät unelmat haihtuneet savuna ilmaan” Daily Caller nimisessä aviisissa toteamalla:

”Vasemmiston vihreän unelman romahdus tapahtuu juuri, kun Exxon ja Chevron ovat suunnitelleet yhteensä 60 miljardin dollarin yritysostoja laajentaakseen öljyn ja kaasun porausta Teksasin Permin altaalla – yhdellä maailman suurimmista öljykentistä. Nämä yhtiöt raportoivat juuri kaikkien aikojen suurimmista voitoista.

He ja heidän sijoittajansa katsovat todellisen maailman dataa, eivät vihreän energian propagandaa. Vuonna 2023 maailma on käyttänyt enemmän fossiilisia polttoaineita kuin koskaan ihmiskunnan historiassa, vaikka kehittyneet maat käyttävät satoja miljardeja dollareita yrittääkseen estää öljyn, kaasun ja hiilen hyödyntämisen.

Kaikki tämä tarkoittaa, että MITÄÄN ”globaalia energiasiirtymää” ei tapahdu. Jos sellainen on, se on pois päin vihreästä energiasta, ei sitä kohti.”

Ehkä merkittävin korporaatiofasismin henkisen luhistumisen enne tapahtui, kun Maailman Talousfoorumin ESG-kiiltokuva poju Sam Bankman-Fried, joka rahoitti USA:n demokraatteja avokätisesti pyramidihuijauksella/varastamalla toisten rahoja, sai 115 vuoden vankilatuomion. Sain puolitoista vuotta sitten elinikäisen kirjoituskiellon Uuden Suomen hyvin suosittuun blogiini, kun kerroin hemmon rötöksistä ja Maailman Talousfoorumin kolkosta meitä taviksia alistavasta Suuresta Resetistä tuoreen usalaisen kirjasta tekemäni arvion perusteella.

Mikko Paunio

Viitteitä

Electric cars risk becoming uninsurable (telegraph.co.uk)

https://www.realclearenergy.org/articles/2022/09/05/the_circular_economy_a_return_to_soviet-style_five-year_plans_851567.html

https://www.theautopian.com/ford-lost-36000-for-every-electric-vehicle-sold-last-quarter-so-was-toyota-right/

https://www.makeuseof.com/problems-with-electric-semi-trucks/

STEPHEN MOORE: The Left’s Green Dreams Are Going Up In Smoke | The Daily Caller

https://www.oikeamedia.com/o1-190900

https://www.cnbc.com/2023/11/02/sam-bankman-fried-found-guilty-on-all-seven-criminal-fraud-counts.html

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *