Tässä blogissani kerron, kuinka Klaus Schwabin harrastama okkultismi Davosin Taikavuorella sijaitsevan Schatzalp -luksushotellin haamuineen, on luultavasti se syy, miksi ikuista maailmanvaltaa havittelevan Maailman Talousfoorumin kokoukset pidetään juuri siellä.
Mikko Paunio
Erityisesti Schatzalpissa ennen sijainneella tuberkuloosisanatoriumilla on todennäköisesti ollut merkittävä sija paikan valintaan. Thomas Mannin okkultiin mystiikkaan tukeutuvan maailmanlaajuisen menestyksen saaneen Taikavuori kirjan tapahtumat sijoittuvat Schatzalpiin.
Schatzalp oli vuodesta 1937 eteenpäin korkeiden natsiupseerien retriittihotelli. Tästä hotelli vaikenee virallisessa viestinnässä, mutta tukeutuu mainonnassaan mieluusti Mannin Taikavuori kirjaan.
Thomas Mann osallistui tällaisiin esoteerikkojen spiritistisiin sessioihin, joissa mm. otettiin yhteyttä kuolleisiin, jotka saattoivat ”näyttäytyä” hetkellisesti haamuina meedion tätä kutsuttua. Erityisesti Madame Blavatskyn seuraajat eli teosofian harrastajat pitivät aktiivisesti näitä sessioita 100 vuotta sitten. Myös monet suomalaiset taiteilijat olivat innostuneita niistä.
Olen kirjoittanut yli 30 vuoden aikana kypsyneen uskontotieteellisen tutkielman Maailman Talousfoorumiin (WEF) ja Rooman Klubiin yläkerrostumiin pesiytyneen uusvanhan kabbalistisen uskonnon eli luontopanteismin synnystä, joka julkaistiin katolisella Postil alustalla viime helmikuussa. Tämän uusvanhan kabbalistisen uskonnon ilmiasu on muuttunut sadan vuoden takaisista uskomuksista henkimaailman haamuihin ja spiritististen istuntojen ihmeistä transhumanistisiin skifi-uskomuksiin ei-hiilipohjaisine koneihmisineen sekä aivoihin asennettavine mikrosiruineen sekä merkilliseen YK:n ympäristökokouksissa ja nyt 2024 Davosin kokouksen avajaisissa harjoitettuun Äiti Maan palvontaan shamaaneineen.
Pyrkimys on ikuiseen maailmanvaltaan länsimaiden väestönvaihdon avulla
WEF:n ja Rooman Klubin herrat tarvitsevat tämän uusvanhan uusiin kuosiin puetun kabbalistisen uskonnon tukemaan heidän maailmanvaltapyrkimyksiä. Kristilliset kirkkoisät kuten Paavi ja kotoiset ev.lut -piispamme ovat siunanneet tämän syvästi kristinuskon vastaisen uskonnon perus lähtökohdat, eli valkoisen heteromiehen ”ylivallallaan” aiheuttaman ilmastokriisin, luontokadon ja vähemmistöjen sorron.
Tämän vuoksi fossiilipohjainen energiatalous on tuhottava, suuret määrät luontoa on ennallistettava ja ei-valkoisten ihmisten tulee saada vapaasti muuttaa Eurooppaan ja Pohjois-Amerikkaan, jotta Davosin herrat ja länsimaiden punavihreät identiteettipolitiikkaa kannattavat ”suvaitsevaiset” poliitikot saavat maahanmuuttajien avulla ylivallan ikuisesti.
Tämä ikuisen vallan visio muistuttaa vaarallisesti natsien Kolmannen Valtakunnan tuhatvuotista unelmaa, joka jäi lopulta 12 vuoden mittaiseksi, koska jos talous tuhotaan ja massat köyhistä maista muuttavat länsimaihin, miten saamme pötyä pöytään kaikille. Ehkä meidän turhien taviksien varalle – erityisesti valkoisille heterosetämiehille – on joku suunnitelma?
Thomas Mannin mystisen Taikavuori kirjan tapahtumat sijoittuvat Davosissa sijaitsevaan nykyiseen Schatzalp nimiseen vuoristohotelliin
Eräs tärkeä ja kutkuttava tähän humpuukiuskontoon liittyvä aspekti on minulta jäänyt vielä kertomatta julkisesti. En usko, että sitä on kukaan julkisesti koko maailmassa kirjoittanut auki. Se liittyy Thomas Mannin vuonna 1924 ilmestyneeseen maailman kirjallisuuteen kuuluvaan Taikavuori kirjaan ja Davosissa sen Taikavuoressa viime vuosisadan alkupuolella sijainneeseen tuberkuloosiparantolaan, jossa virallisesti wikipedian mukaan vuodesta 1953 alkaen on toiminut Schatzalp niminen luksus vuoristohotelli. Vuoristohotelli Schatzalpiin, joka siis sijaitsee Taikavuorella, pääsee Davosista funikulaarilla.
Kirjallisuustutkija Peter Bienin ja myös alla viitteissä mainitun Ensyklopedian mukaan Thomas Mann kuuluu 19. vuosisadan suurten realistien kuten Balzacin, Tolstoin ja Stendahlin rinnalle. Realistisen kirjailijan maineen Mann sai erityisesti 26-vuotiaana kirjoittamasta eeppisestä heti ilmestyttyään suosituksi tulleesta ”Buddenbrook” nimisestä vuonna 1901 julkaistusta lyypekkiläisestä sukukronikasta. Tästä teoksesta Mannille myönnettiin kirjallisuuden Nobel-palkinto vuonna 1929.
Thomas Mann tunnusti vuonna 1923 Okkulte Erlebnisse -kirjassaan uskovansa okkultismiin
Thomas Mann julkaisi Taikavuori-kirjan ilmestymisen edeltävänä vuotena hyvin vähän siteeratun Okkulte Erlebnisse nimisen kirjan, jossa hän tunnusti uskovansa spiritualismiin eli henkisyyteen, spiritismiin ja henkiolentoihin (esim. haamut). Tuohon aikaan oli muodikasta myös suomalaisten taitelijoiden keskuudessa olla spiritualisti ja osallistua näihin humpuuki-istuntoihin, joissa mm. otettiin yhteyttä kuolleisiin tai liikutettin esineitä tahdonvoimalla. Thomas Mann oli ennen 1923 julkaistujen kirjojensa kirjoittamista osallistunut kolmeen tällaiseen sessioon Münchenissä ja oli vakuuttunut, että oli nähnyt henkimaailman ihmeitä näissä sessioissa.
Taikavuori kirjassa sen päähenkilö Hans Castorp harhautuu em. Schatzalp -hotelliin, eli silloiseen Schatzalpin tuberkuloosiparantolaan, peräti seitsemäksi vuodeksi pohtimaan elämää ja kuolemaa ja väittelemään eri henkilöiden kanssa politiikasta ja filosofiasta. Todellisessa elämässä hänen vaimonsa oli ollut siellä hoidettavana. Tämän vuoksi Mann kykeni eläytymään parantolan miljöön ja sen potilaisiin luontevasti. Kirjan okkultistisissa kohtauksissa Joachim Ziessen nimisen henkilön haamu näyttäytyy kirjan henkilöhahmoille todentuntuisesti ja uudet tieteen löytämät röntgen-säteet kykenevät muodin mukaisesti mystisesti läpivalaisemaan ihmisen sielun ja ennakoimaan kuoleman.
Kirjallisuuden tutkija Peter Bien hämmästelee Taikavuori -kirjan mystiikkaa, koska Thomas Mannia pidetään suurena realistina eeppisen vuonna 1901 julkaistun Buddenbrook -sukukronikkansa vuoksi
Kirjallisuuden tutkija Peter Bien hämmästelee esseessään Thomas Mann’s Ghost in Der Zauberberg (Thomas Mannin haamu Taikavuoressa) kirjan okkultistisia piirteitä ja tekee mm. kysymyksen, huijaako Thomas Mann lukijoita, koska kirjassa ja myöhemmässä kirjallisuuskritiikissä annetaan yleisesti ymmärtää, että kyseiset kohtaukset ovat vain taiteellisia tehokeinoja ja onko Thomas Mann sittenkään suuri realisti vai sittenkin mystikko?
Oli miten oli, Thomas Mann oli todistetusti omien sanojensa mukaan vakuuttunut 1920-luvun alkupuolella muodikkaasta henkimaailmasta ja mm. haamujen todellisuudesta, joita uskomuksia Peter Bien kuten tämä blogistikin pitää hyvin harvalukuisen ihmisjoukon fantastisina uskomuksina. Heillä on kuitenkin valtava vaikutusvalta maailmassa kuten olen Postil -esseessäni osoittanut.
Kaiken edellä mainitun vuoksi pidän hyvin epätodennäköisenä johtuen Klaus Schwabin omista okkultistisista harrastuksista, että Schwab olisi sattumalta valinnut Davosin Maailman Talousfoorumin kokousten pitopaikaksi. Ei myöskään liene sattumaa, että Schwab mieluusti kestitsee arvovieraitaan juuri Schatzalp hotellissa, joka ylpeilee mainonnassaan sillä, että Taikavuoren tapahtumat sijoittuvat hotelliin.
Schatzalp hotelli oli vuodesta 1937 korkeiden natsipomojen retriitti
Klaus Schwabin isä Eugen Schwab (1899-1982) oli sveitsiläinen industrialisti, joka kutsuttiin Ravensburgiin Etelä-Saksaan johtamaan Escher Wyss -nimistä merkittävää tehdasta 1930-luvun puolen välin jälkeen. Tehtaassa valmistettiin turbiineja ja sotatarvikkeita Natsi-Saksan armeijalle. Escher Wyss käytti orjatyövoimaa tuotannossaan.
Toisin kuin Schatzalpin virallinen kertomus viestii, wikipedian ja Lewis H. Hapmanin mukaan hotelli oli vuodesta 1937 korkeiden natsiupseerien retriitti. En pidä lainkaan mahdottomana, että vuonna 1938 Ravensburgissa syntynyt Klaus poika olisi perheensä kanssa vieraillut sodan aikana Taikavuoren Schatzalp-hotellissa, joista hänellä olisi ollut hyviä lapsuuden muistoja, jotka edelleen olisivat vaikuttaneet siihen, että Taikavuoresta tuli Maailman Talousfoorumin vuotuisen kokouksen pitopaikka.
Viitteet:
- Paunio Mikko: World Economic Forum is a dangerous religious cult. The World Economic Forum is a Dangerous Religious Cult – The Postil Magazine,
- Shamaani avaa Maailman Talousfoorumin kokousta merkillisellä Äiti Maan palvontarituaalilla: https://twitter.com/theinformantofc/status/1747713437667328430.
- Kuvausta 1920-luvun muodikkaasta spiritismin harrastuksesta. https://www.theguardian.com/science/blog/2015/oct/30/science-of-the-seance-why-speaking-to-spirits-is-talking-to-yourself,
- Saksalainen parapsykologi paljastaa Thomas Mannin uskon mystiikkaan kolmeen spiritismisessiossa näkemänsä todistusten perusteella. Thomas_Mann_und_die_Parapsychologie_Im_R.pdf,
- https://en.wikipedia.org/wiki/Berghotel_Schatzalp,
- Tässä ensyklopediassa kuvataan Thomas Mann 19. vuosisadan realismiin tukeutuvaksi, joka tehostaa tyyliään Taikavuoressa ”symbolismilla”: https://www.encyclopedia.com/arts/educational-magazines/magic-mountain#Criticism.
- Lewis H. Hapman niminen Davosin sitseissä vieraillut henkilö kirjoittaa Davosin kokouksesta ja Schatzalp hotellista sarkastisesti mm. paljastaen sen olleen korkeiden natsiupseerien retriitti: https://books.google.fi/books?id=dDXIr5-uS5MC&dq=Berghotel+Schatzalp&pg=PA4&redir_esc=y#v=onepage&q=Berghotel%20Schatzalp&f=false,
- Kirjallisuuden tutkija Peter Bieninin essee, jossa hän päivittelee Mannin mystiikkaa ja esittää em. saksalaisen parapsykologin tavoin Mannin omat uskontunnustukset henkimaailmaan ”Thomas Mann’s Ghost in Der Zauberberg”: https://www.academia.edu/23408530/Thomas_Manns_Ghost_in_Der_Zauberberg,
- Hollantilaisen J van Dijckin artikkeli ”X-rays between art and science in The Magic Mountain” siitä, miten Thomas Mann käsittelee Taikavuori kirjassaan röntgensäteitä ajan hengen mukaan mystisesti. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11625770/,
(Otsikkokuvaan on käytetty mm. Dreamstime-kuvapankin royaltyfree-aineistoa.)